Säg det med bilder

image32

Nej, vi har sannerligen inget rättsamhälle längre. Här har en låst cykel blivit stulen ur ett låst cykelförråd, och så bemödar sig inte vårat rättsamhälle inte ens med att inleda en förundersökning. Vilken skam!

Nej, då blir man gladare av...

image33

... som vi hittade på ICA igår för det facila priset av 2,90:-/paket! Fast undras vad de resterande 15 procenten är...

Bratwurst går ju som ni alla vet särskilt bra ihop med...

image34

... som var ungefär fem gånger dyrare än korvarna. Alla borde äta sauerkraut.

Jag tittar ut genom mitt fönster och undrar vad tusan som pågår...

image35

... men tröttnar snart och slår upp dagens DN...

image36

... och undrar åter igen vad tusan som pågår. Att Ice Cube kommer till Stockholm är väl en sak, men varför illustrerar man det med en bild av Tracy Morgan från "30 Rock" och "Saturday Night Live"?

Nej, ska man läsa något så ska man läsa den här...

image37

... istället för att hålla på att oroa sig om vilka knasigheter som DN har för sig, och kanske framförallt det s.k.
Noréndramat.

***

Och i Svenska Dagbladet drömmer sig David Coverdale bort till bättre, snyggare tider:

"...det är svårt att ta till sig när jag röstas fram som en av de sexigaste männen."
(http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_1191159.svd)

Just det, David. Ett tag sedan var det, va?

Under mina virrigaste perioder i höstas fick jag för mig att Whitesnake hade något visst. I efterhand inser jag förstås att det var the painkillers talking. Fast jag vidhåller fortfarande att både plattorna "Stormbringer" och "Burn" med Deep Purple har sina stunder, och att de flesta av de stunderna är tack vare just Coverdale.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback