Vilket praktfiasko!

Tjugohundrasex - vilket skitår.

Om vi bortser från alla internationella fadäser, skandaler, övergrepp och katastrofer var det även nationellt ett riktigt praktfiasko till år.

Visst, det fanns ett par ljuspunkter. Hockeyguldet är väl det första som sprättar upp i minnet. Fuglesang fick äntligen komma till. Och så... ehrm... Saab i Trollhättan börjar tillverka Cadillac? Tja, det skulle väl vara det då. Men i övrigt skit.

Alliansen. Vilgot Sjöman dog. Osynliga partiet. Obol.

Till och med på en personlig nivå var året utan tvekan det största (djupaste?) lågvattenmärket i karriären. Ett skitår som saknar motstycke.

Jag kommer att minnas 2k6 som Året när farfar dog. Året när jag fick cancer. Året när alla par jag känner gjorde slut (utom två, som fick barn istället - wah-hey!). Året när jag fick betala tjugotusen till CSN - utöver de vanliga avbetalningarna. Året när alla var panka, deprimerade, sjuka och sönderstressade. Tjugohundrasex kan rent utav dra åt helvete. Så illa tycker jag om det.
Inse att thugohundrasju egentligen kan bete sig hur fan det vill. Det kan egentligen inte bli så värst mycket ruttnare. Det skall iallafall mycket till.

Trots det gillade jag ändå en och annan liten grej under året:

Låtar: Midlake "Head Home", Hot Chip "Over and Over", Cassie "Call U Out"
Album: Radio Dept "Pet Grief"
Film: München
TV: Heroes
Författare: George Pelecanos
Plagg: långärmad t-shirt
Sprit: bourbon (framförallt billig skit som Four Roses)
Pryl: Apple MacBook
Utrikesminister: Jan Eliasson
Folklivsfanatiker: Job Andersson

Men ändå. En pryl, ett teveprogram, en låt eller en folklivsfanatiker gör inte ett år. Låt oss hålla tummarna för tjugohundrasju. Det kan inte bli så värst mycket jävligare. Nu vet vi ju iallafall i vilken lerpöl vi sitter.

Mors, Stefan Bosch.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Olycksbroder!
Jag delar din smärta, din avsky för det gångna året. 2006 var ett lågvattenmärke utav rang. Personligt, politiskt, på alla vis. Att Vilgot Sjöman (världens grymmaste på dokumentärfilm!)dog ovanpå alltihop liksom förseglade hela infernot.
Låt oss tömma en bägare (dock inte en sokratisk!) och glömma skiten! 2007 here we come!
Bästa hälsningar
Cecilia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback