Länge leve Carl Bildt.

Jag tycker generellt sett att Carl Bildt är en ganska osympatisk person, faktiskt på gränsen till demonisk. Nu beskylls han i Expressen för att ha bussat Säpo på en Expressenjournalist och hans fotograf.

"När jag jagade Carl Bildt utanför TV4-huset i januari för att få svar på adekvata frågor om hans optionsprogram i Vostok Nafta, avfärdade ministern mig bryskt: 'Jag pratar inte med Expressen. Inte efter Persbrandthistorien'. Bildt tecknade åt Säpovakterna, som resolut lyfte upp Expressens fotograf och promenerade iväg med honom".

Så skriver journalisten i fråga, Johannes Nesser (connection med Håkan, förresten, någon?), i dagens Expressen. Carl Bildts folk förnekar förstås händelsen, och fotografen ger så märkliga svar att de hade passat in i valfritt avsnitt av Twin Peaks eller en parodi av amerikansk politik.

Om vi förutsätter att Nessers historia är den som ligger närmast sanningen så har jag en helt ny bild av vår utrikesminister. Jag har ta mig tusan en helt nyfunnen respekt för honom! Det borde finnas inskrivet i Svea Rikes lag att Expressenjournalister, utan undantag och i alla situationer, alltid skall lyftas bort av Säpoanställda. Lagen kan även utökas till att gälla Aftonbladets medarbetare, Lena Mellin och Peter Kadhammar undantagna, och personal från TV3. Vill man gå ett steg längre för att undvika missförstånd kan man även lagstifta bort veckopressen också.

Så way to go, Carl Bildt! Jag önskar att jag hade varit där när du skuffade undan råttorna. Jag hade gett dig och hela din stab en high-five och smörgåstårta på fredag.

Kommentarer
Postat av: El Puppo Polyester

Jepp...alla känsloyttringar som inte grundar sig på Amaretto eller annan stimulatia, är att respektera!

Dock vill jag ha stilpoäng för frukostuppdykande i Sara's giftgröna sommarklänning med en Smirnoff Ice som tillbehör...sug på den, Carl Bildt...dylika attiraljer tarvar minst 12 st. SÄPO-piltar...åtminstone i Jokkmokk!

2007-04-06 @ 17:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback