Samma gamla samma gamla...

NBC Universal och News Corp kommer från och med i sommar att börja distribuera film och teveprogram på nätet. Det är en jättesatsning i samarbete med AOL, MSN och Yahoo, och kommer att vara helt gratis.

Haken?

Plural, tack. Hakarna lyder som följer: sändningarna kommer att vara annonsfinansierade. Materialet kommer att spelas upp i en egenpulad separat player på de respektive aktörernas sajter.

En fråga: vad, förutom det faktum att du kan kolla det du vill när du vill, är det absolut bästa med nedladdade avsnitt av exempelvis "Grey's Anatomy"? Jag tror att de flesta skulle svara avsaknaden av reklam. Jag tror att många dessutom skulle svara att det är så skönt att lägga sig i soffan med laptopen på magen och bara glo på Christinas tokigheter. Universal och Murdoch tycks inte ha fattat det, utan fortsätter i samma gamla spår.

Universal annonserade tidigare i år att man dessutom avser att lägga ut hela deras katalog av musik för gratis nedladdning. Lovande och högintressant, om det hela bara inte föll på samma tröga tänk. Ljudfilerna skulle förstås vara kopieringsskyddade och dessutom i ett eget filformat som inte en enda portabel musikspelare idag stödjer. Jag är uppriktigt förvånad över att man inte klämde in en liten reklamsnutt innan och efter varje låt när man ändå var igång.

Tänk själv. "This song is brought to you in association with Lockheed Martin, manufacturers of quality missiles since 1945".
Bom!
"All the leaves are brown..."

Läs mer:
http://www.resume.se/nyheter/2007/03/23/tv-jattar-borjar-visa-prog/index.xml


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback