Borgerligt OCH bra!

image23

Allt alliansregeringen hittar på är inte av ondo. Det jag tänker på är förstås förslaget till ny lagstiftning vad gäller olämpliga hundägare. Det är enbart positivt att det nu kan bli svårare för knäppskallar som inte kan uppfostra sina jyckar att både behålla och skaffa hund.

Jag hoppas också på en skärpning av straffskalan vad gäller vanvård av djur. Man ska inte kunna få tillbaka en hund som man har misshandlat eller på annat sätt misskött. Dagens tandlösa lag gör att många stackars djur återlämnas till sina störda ägare, trots att de bevisligen far illa. Istället borde ägaren omedelbart bli av med djuret, och grova dagsböter utdömas vid ringa brott. Vid grövre brott skall skithögarna in bakom lås och bom.

Således äntligen en vettig idé från en regering som hittills mest strulat till saker och ting. Erlandsson, hatten av till dig trots att du tillhör fel sida av blockgränsen. Du får aldrig min röst, men du kan få en wienerkrans om du påminner mig om det nästa gång vi ses.

Länk:
SvD.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback