Vem blir popidol?

Sitter och slöglor på TV4:s Idoltävling, och känner lite grann att jag ger tusan i vem som vinner. Så jag tänkte istället skriva vad jag tycker om deltagarna rent spontant.

Daniel: sjunger bra, men ser ju för fan ut som Phil Collins. Dessutom hatar jag hans urringade t-shirts och den där jävla armbindeln. Ska ha en eloge för ibland väldigt ambitiösa låtval (se: "Live and Let Die"). Lika mycket popstjärna som Tobias Billström.

Mattias: utstrålning som en pappersnäsduk. Sjunger halvdant. Svenne Banan ut i fingerspetsarna. Så trist att jag inte orkar skriva mer.

Andreas: ännu en bra röst, men är fullkomligt ocharmig och oformlig på alla sätt. Har en medfödd töntighet som gör att han helt enkelt inte kan ha en chans i helvetet att bli Idol 2007. Skulle kanske klara sig i ett after-skiband eller en dansorkester där han inte behöver röra sig.

Marie: finlandsfärja, dansband eller showartist. Det kan hon passa för. Men knappast som Idol. Och så förbannat klämkäck! Dessutom minuspoäng för att hon medverkat i Big Brother och varit babbelprogramsvärdinna*.

Amanda: hur i helvete hon klarat sig kvar så här länge övergår mitt vildaste förstånd. Tuff stil, javisst, men sjunger ärligt talat rent förjävligt. Hörde ni henne sjunga "Lovefool" för någon månad sedan? Hela Slottskyrkogården vibrerade av lik som vred sig i sina gravar.

Christoffer, som just åkte ut, var faktiskt den enda som jag tyckte hade någon som helst Idolkvalitet. Nu är det ju bara ett gäng ganska sorgliga typer kvar. Visst, han var lite grungefjompig sådär, men han hade iallafall en look och en ganska egen röst. Och det är faktiskt coolt med långt hår.

Till sist: fan, vilket skitprogram det är. Jag är faktiskt tveksam till att lägga det här inlägget i kategorin 'Musik'.

Go'natt,

M

Kommentarer
Postat av: ika

Jag gillade ju "Baby (One More Time)" eller är det bara för att jag gillar Brittan...

2007-11-09 @ 23:04:42
Postat av: Omalm

Det är ju en bra låt. Men han ser fortfarande ut som Phil Collins, och är bara 26 år gammal. That's just wrong.

Postat av: ida

babbelprogramsvärdinna går ju faktiskt bort. jag fattar inte hur man kan babbla så mycket om ingenting i väntan på att folk ska ringa in och gissa vilket ord detta kan vara: K U D E D. ledtråd: "har man under huvudet när man sover. vad kan det vara, ring in, du får in pengarna på kontot redan imorgon och då kan du köpa julklappar har ni handlat julklappar än förresten sällskapsspel är en bra julklapp det skulle jag vilja ha". osv. hur är det möjligt? fattar inte.

2007-11-12 @ 00:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback