En förlust för Europa, en vinst för universum

image17

Fiddy neggar på Europa, och vad gör egentligen det? Finns det överhuvudtaget någon över 15 år som bryr sig om 50 Cent längre? Jag tror att vi inte bara har genomskådat vilken bluff han är som artist; vi har även insett vilket skämt han är som rappare och textförfattare.
Det förklarar också varför Kanyes nya platta säljer bättre än Fiftys: West har en äldre publik som, åtminstone sporadiskt, betalar för den musik den konsumerar. Västvärldens alla tonåringar laddar ner all musik via DC++ eller diverse torrentsajter och kan inte tänka sig att betala för den. Vilket drabbar Fifty direkt.

50 Cent hotar ju dessutom med att lägga av som artist. All the better for us, säger jag. Tänk vad skönt att slippa höra hans trista beats och hans tröttsamma rim om vapen, horor och pengar. Och så den där rösten. Den där orytmiska, sluddrande idiotrösten som ger mig spasmer och eksem.

"Get Rich or Die Trying" hette hans första platta. Jag hoppas han har blivit rejält rik, för om han nu ska sluta försöka, vad händer då?

Kommentarer
Postat av: Monstret

Hahaha! The diss-master himself har talat.

Postat av: Fuckface

50 Cent är ett föredöme för varenda artist i hela världen, kolla vad han ha åstakommit under dessa 4 år sen han släppte sin debut skiva. Finns inte någon som lyckats bättre än honom i hela musik industrin just nu. Nämn en bättre entreprenör så ska jag buga åt dig... sopjon

2008-03-05 @ 03:52:33
Postat av: Omalm

Öh, det är ju knappast hans entrepreneurial skillz som är i skottlinjen här, ditt hjon. Han är bara typ en av världens mest irriterande rappare. Och bara 12-åringar gillar honom.

2008-03-05 @ 15:29:22
URL: http://omalm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback