Musik för en folktom lokal

Jag har just köpt en platta med en duo som kallar sig för Fuck Buttons. Fuck Buttons... Jag vet inte riktigt hur jag skall ställa mig till det. Menar de, ähum, "Knullknappar" eller menar de att man ska skita i knappar?

Det låter ungefär som att något, i vanliga fall ganska musikaliskt, har gått sönder riktigt rejält. Och det låter så i ungefär 8 minuter. I varje låt. Det är nog ganska svårt att dansa till. Faktum är att det är ganska svårt att göra något överhuvudtaget till Fuck Buttons monotona oljudsmattor. Eventuellt kan man promenera lite till musiken, om än lite vingligt måhända. Det finns någon popmelodi där inne, men den får kämpa för att komma igenom de köttiga distsyntharna.
   Samtidigt är det så där konsekvent plågsamt-men-ballt-på-något-sätt. Lite som SunnO))) fast utan gitarrerna. Men till syvende och sist så är detta i första hand musik som skulle få de allra flesta människor att ringa störningsjouren. Om den spelades på en fest, alltså. Jag är inte helt säker på att jag skulle vilja gå på den festen.

Hos
Pitchfork Media kan du ladda ner ett spår gratis och kolla på en video. Hos eMusic kan du köpa hela skivan.

Och se här! En recension av Andres Lokko.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback