Plus ett på Nils

Förresten, innan jag tar helg, och angående Luleåkalasets (som vanligt) katastrofalt trista och osmarta artistbokningar:

"Jag förstår precis hur Lidberg och LMK tänker, om de tänker alls. En trygg publikdragare som Winnerbäck lockar många vuxna till Stora scenen, medan Kent sannolikt har ett yngre åldersgenomsnitt bland sina fans. Och Lidberg verkar inte vilja ha några unga i Södra hamn, bortsett från bokningen av de gamla skatehjältarna i Millencollin."
(Nils Johansson, i
dagens NSD)

Nils, jag håller helt och fullt med. Dumsnålt, som du skriver i din rubrik, är bara förnamnet. Ett av Luleåkalasets största problem är att de försöker boka artister utifrån egen smak och tycke för en målgrupp som är mer än hälften så unga som bokarna själva. Och att anta att Millencollin - som var som störst när JAG var 19 år gammal, alltså för 12 år sedan - ska dra horder av unga människor är riskabelt, to say the least.

Fast jag tänkte inte besöka Kalaset hursomhelst. Efter förra årets Slade-terror från scenen i Norra hamn är jag så avogt inställt till arrangemanget att jag överväger att fly länet helt och hållet under festivalhelgen.

"I'm too old for this shit", som Danny Glover hela tiden säger i "Dödligt Vapen". Jag säger det med betoningen på shit.

Nu är det helg, och då ska vi vara glada!

M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback