Män som hatar kvinnor

Röstningen pågår för fullt runtom i Pakistan idag. Fast inte för riktigt alla.

- Jag har fått rapporter om att åldermän i området har beslutat att det är emot vår kultur att kvinnor röstar, sade Peshawars borgmästare Ghulam Ali.

(
SvD.se idag)

Det skulle väl inte vara första gången som äldre män beslutar vad som är bäst för kvinnor och var i kulturen de passar in. I den demokratiska, "civiliserade" västvärlden, t.ex. Hur kommer det sig att rabiata abortmotståndare uteslutande är vita, äldre män? Det måste vara skönt att tillhöra en grupp som alltid utan undantag vet bäst.

Är det förresten någon som tror att Musharraf INTE vinner valet? Om jag har fel så är det bara bra. Om jag har rätt kommer jag att gå omkring och fråga "vad var det jag sade?" i dagarna tre.

Kommentarer
Postat av: Den Väldige

Hur kommer det sig att femininister alltid vill genomföra rösträtt utan värnplikt för kvinnor? För att de hatar män, eller?

2008-02-18 @ 10:44:46
Postat av: Omalm

Förlåt, men vad menar du?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback