Obildade pajaser

Andreas Malm skriver tänkvärt i Dagens Nyheter om Sverigedemokraterna och deras islamofobi. Naturligtvis frustar nu hälften av Sveriges bloggare så att snoret sprutar ur näsorna på dem, som t.ex. den så kallade Säfflemannen (jag tänker inte ge den anonyma fegpillesnorken en länk, men om du vill läsa hans trista och inskränkta tirader är det bara att googla). Jag har ingen avsikt att göra något inlägg i debatten om Europas islamisering och så vidare, eftersom jag tycker att det är extremt tråkigt. Varför jag skriver denna post är för att ställa en fråga:

Är det inte så att en väldig massa svenska bloggare syns vara tämligen hårt vridna åt höger? Då menar jag inte vanliga högerliberaler eller rent utav högerkonservativa, utan riktigt knallhård och skitnödig extremhöger, förstås. Jag tycker att var och varannan svensk blogg fullkomligen pyr av homofobi, islamofobi och annan dynga som brukar komma från obildade men internetabonnerande människor. Oftast baseras deras åsikter på synnerligen vinklad disinformation och ibland på rena lögner. Okej, hon kanske inte bloggar, men visst läste du om kvinnan som vägrade sälja en hundvalp åt en lesbisk kvinna? Orsaken: hon hade hört att transvestiter utnyttjar djur sexuellt, och därför litade hon inte på homosexuella som djurägare. Hur man drar likhetstecken mellan transvestiter - som ju oftast bara klär sig lite annorlunda än gemene man - och lesbiska å ena sidan, och sexuella djurplågare å den andra övergår mitt förstånd. Det kan bara tyda på en sak: man är ett pantat miffo.

Men nu blev jag trött på att skriva för en stund. Tror jag kokar en kopp kaffe, vänder mig mot Mecka och frågar ut i luften:

Om ingen religion fanns att haka upp sig på, om alla hade samma sexuella läggning, om alla hade samma hudfärg, vad hade vi då bestämt oss för att kissa på?

Adios, era luffare. Till nästa gång - händerna på täcket och hatten käckt på svaj.

M

Kommentarer
Postat av: Mattias

Kön. Du glömde kön. Det hade dykt upp om hudfärg, sexuell läggning eller religion hade funnits. Ta bort kön också så finns väl dialekter och 'kulturella mönster'. Till slut blir det nog riktigt absurt: "Jaså, du föredrar lakritsbåtar framför hallonbåtar? Åk tillbaka hem med dig svartbåting!!"

2008-02-15 @ 12:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback