Revideringar

Jag vill bara snabbt flika in att dessa album skall strykas från min Best Of 2007-lista:

1. Jimmy Eat World "Chase This Light". Den går inte att lyssna på.
2. R Kelly "Double Up". Den blev trött ganska fort.
3. Arch Enemy "Rise of the Tyrant". Bra, men lite väl mastig.

Jag vill att det skall föras till handlingarna att dessa tre ersätter:

1. Band of Horses "Cease to Begin". Den låter som det skall, och jag ber om ursäkt för att jag missade den.
2. Diverse artister "Ragga Ragga Ragga 2007". Lamt att ha med en samling, men jag har lyssnat på den som fan.
3. Marduk "Rom 5:12". Rens på rätt sätt.

Jag åberopar sjukdom som giltigt skäl för att ändra mig så här långt i efterhand.

Hittills, en och en halv månad in på det nya året 2008, lyser dessa två plattor ganska starkt på min himmel:

image25

Black Mountain "In The Future" (Jagjaguwar)
Låter som en blandning av Pink Floyd kring "Dark Side..." och Black Sabbath runt "Vol. 4" med lite shoegazingtendenser.

image26

British Sea Power "Do You Like Rock Music" (Rough Trade)
De har sådana där påhittiga gitarrslingor som jag gillar, och låter ungefär som om Ian McCulloch och Will Sergeant hookade upp med Television och gjorde powerpop-covers.

Jag efterlyser för övrigt tips på bra gitarrmusik som inte låter duktig, men ändå inte klantig. Kom igen, jag vet att ni vet.

Nå, hej.

M

Kommentarer
Postat av: Bror

Vad menar du med gitarrmusik? Jag vet en skitbra gitarrskiva som jag köpte i veckan: George Benson´s "Bad Benson". hehe

2008-02-17 @ 19:16:22
Postat av: Omalm

Nu ska vi inte vara sådana. Läs igen, och notera "...som inte låter duktig..."

Hä hä.

Postat av: Bror

Åkej då. Muddy Waters "Electric Mud". Bland mina tio-i-topp i alla fall.

2008-02-17 @ 22:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback