Världens sämsta artist

Kan vi inte starta en liten omröstning? Jag tänkte mig en om världens just nu absolut sämsta artister eller band. Du behöver inte ens motivera ditt förslag om du inte vill. Jag är mest sugen på att se om vi kan finna någon koncensus. Fast det vore ju faktiskt kul att se hur du tänker.
Och observera - det rör sig alltså inte om världens mest överskattade eller världens sämst producerade, utan helt enkelt sämst på alla sätt. Dock måste föremålet för din avsky vara nu aktivt, samt etablerat. Du kan liksom inte säga att grannens ungars band som repat i garaget i tre veckor är sämst. Välj din måltavla med omsorg.

Jag lägger in dessa två förslag:

1. Simple Plan (och får
medhåll från SvD:s Linnea Olsson)
2. Takida (och får medhåll igen från Linnea här, men mothugg från Sundsvalls Tidning)

Det är ju på något sätt mer spännande att diskutera vilka som är sämst än vilka som är bäst. Även om båda tingen är högst subjektiva så är det ena liksom mer rafflande.

Nu kanske någon frågar "men är inte Ashlee Simpson ännu sämre?" eller "hur kan du tycka att Takida är sämre än Lillasyster?" och det är enkelt förklarat. Varken Ashlee eller Lillasyster tycks inte ha några som helst föreställningar om att tas på allvar. Iallafall hoppas jag inte det, för då har jag missförstått dem helt och hållet och då är också de sämst i världen. Jag får bära hundhuvudet isåfall.
   Dessutom skriver inte Ashlee sina egna låtar utan är en sjungande (eller hur var nu det där?) Barbie, och Lillasyster är ju bara LOK som kör en cover på en modern listetta. Vilket i sig är helt absurt. Och absurditet skall icke föraktas (fast nog föraktar jag Lillasysters musik alltid. Make no mistake.)

Jag räknar med att bli slagen med häpnad, tack.

Kommentarer
Postat av: Brollan

Hmm...svårt att komma på sämsta artist/band. Sämsta låt just nu är dock Mika´s "Love Today". Den är verkligen avskyvärd.

2008-02-21 @ 12:52:31
Postat av: Ika

Lykke-Li, Mira Hiroshima (eller vad hon nu heter), Miss Li, Laleh, Amanda Jensen etcetcetcetcetcetcetc. Eskobar.

2008-02-22 @ 10:23:34
Postat av: Omalm

Ika, du är ju en misogynist.

Postat av: ida

martin svensson!
rednex!
koop!

2008-02-22 @ 19:26:20
Postat av: Jeezy Jr

Det här kommer jag säkert få skit för: Säkert! är jävligt dåligt.

2008-02-22 @ 19:58:33
Postat av: Omalm

Fan, vad pinsamt. Jag gillar både Koop och Säkert!

2008-02-22 @ 22:21:52
URL: http://omalm.blogg.se
Postat av: Herr Åber

Jag får pungbråck av Creed.

2008-02-22 @ 22:37:48
Postat av: Stormats

Hardcore superstar eller stryper

2008-02-23 @ 10:42:06
Postat av: Brolz

Men gud jag glömde ju...BWO! Alexander Bard och company

2008-02-23 @ 12:46:17
Postat av: Johansson

Herregud. ALLT, till och med ett tredje världskrig, är bättre än Simply Red!

2008-02-23 @ 18:51:45
URL: http://www.myspace.com/johangjohansson
Postat av: Omalm

Ovanstående inlägg courtesy of Johan Johansson, damer och herrar. En rocklegend som tonsatte en hel del av mina tonår!

2008-02-23 @ 18:56:30
URL: http://omalm.blogg.se
Postat av: Ika igen

Colby någonting, hon den där "Bubbly"-sångerskan. Jag kräks när jag hör den låten. Särskilt "crinkle my nose" å "trlalalalalala". BLÄ!

2008-02-25 @ 15:58:23
Postat av: chops

raised fist

2008-03-01 @ 21:53:44
Postat av: ida igen

vem vinner då?

2008-03-03 @ 18:47:59
Postat av: Omalm

Ja du, Ida. Det vette fan.

Kan vi inte enas om Dr Alban?

2008-03-03 @ 21:18:01
URL: http://omalm.blogg.se
Postat av: ida

lätt! det känns väl knappast som att nån kommer ivända.....

2008-03-08 @ 12:35:35
Postat av: Buster

Simple Plan var ett bra förslag.
Creed ska förstås vara med.
Annars så måste jag nog säga Basshunter. Jag vill på allvar att han ska...dö.

2008-03-08 @ 20:09:50
URL: http://myspace.com/deltidsharmonisk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback