Busy doin' nothing

image24

Ni undrar förstås varför jag inte har skrivit på länge. Orsakerna är tre:

1. Det har inte hänt ett skit.
2. Inte ens Svenska Dagbladets ledare förmår att uppröra mig.
3. Jag får inte betalt för det.

Eller, ja. Den där sista punkten satte jag bara dit för att det såg så futtigt ut med bara två ursäkter. Ska man ursäkta sig så ska man göra det med råge tycker jag. Som när David Berkowitz, på frågan om varför han mördade så många människor, svarade att han bara tog order av grannens hund. Now, how's THAT for an excuse?

Annars är det det gamla vanliga här i Casa Omalm - hunden sover, jag äter ostbågar, hustrun bringar hem baconet, teven visar bara skit, och någon firma håller på att rensa stuprännorna på vårt hus från isklumpar och snöklimpar. Jag spenderar dagarna med att uträtta ett (1) ärende eller en (1) syssla, och sedan beter jag mig som en slashas resten av tiden. Bortsett från knarket och nihilismen hade jag platsat perfekt i Richard Linklaters film "Dazed and Confused". När andan faller på lyssnar jag på lite black metal, eller så läser jag lite grann om ytbehandling av olika träslag. Nej, jag ljuger inte.

Häromdagen fick jag ett mejl från en barndomskamrat som numera bor i Lofoten, Norge. Där jobbar han som fiskare och surfar fastän det är minusgrader utomhus och inte många plusgrader i vattnet. Snacka om att man ska känna att man lever då! Det kontrasterar ganska skarpt mot vad jag sysslar med: fundera om man ska duscha eller inte, och sedan skjuta upp beslutet en timme för att det kan behöva lite mer betänketid. Välja mellan att steka franskbrödet eller rosta det, och sedan efter moget övervägande bestämma sig för en tallrik Havrefras istället.

Nej, nu börjar jag fan i mig gå till kyrkan eller åtminstone biblioteket. Det här går ju bara inte. Men det får bli nästa vecka. Jag har inte riktigt bestämt mig ännu.

M

Kommentarer
Postat av: Ika

Ja, asså det där med sysslor och ärenden kan jag lätt råda bot på. Å det där med att känna att man lever har jag/vi ändå fått nog av de sista två åren, det är överskattat. Å sist men inte minst, om inte Brian, som du, hade gått hemma och dragit hade du aldrig fått en gudomlig låt att åberopa. Puss!

2008-01-30 @ 16:41:50
Postat av: Buster

Haha, tänkte du skulle digga detta. EVIL!

http://youtube.com/watch?v=ZlKzlfqmzpQ


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback