Fingra på tolvfingertarmen

I holländska staden Oegstgeest (obehagligt att uttala, va?) öppnades häromveckan muséet/nöjesparken Corpus, i form av en grovhuggen, sittande människokropp. Inuti får man besöka människokroppens inre.

"Nyhetsbyrån AP:s utsända beskriver en mjuk tunga i gummi med rapljud i bakgrunden, en livmoder med egen biosalong med 3D-filmer, en entré genom ett sår i vaden - och känslan av att vara i en näsa som nyser"
skriver SvD.se

Är jag störd, eller är det fler än jag som känner att man bara måste besöka detta bisarra underverk?

" Grundaren Henri Renmers säger till AP att han hoppas att ett besök på Corpus ska medföra mer respekt för den egna kroppen", sägs det också i artikeln. Kanske det. Jag är mest sugen på att se hur den där jävla gallblåsan ser ut från insidan. Eller att krypa in i blindtarmens appendix och försöka klura ut varför evolutionen gått bet på denna värdelösa lilla mask.

Gå loss på muséets hemsida: www.corpus-experience.nl

Kommentarer
Postat av: ida

nej, det är inte bara du, jag vill också se detta!

2008-03-28 @ 23:41:01
Postat av: El P Grande

Ja, jäklar...det här var smaskigt!

Min goda uppfostran hindrar mig dock från vidare oratorier...;p

2008-03-29 @ 08:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback