Schlagerchock med melodikupp

Efter att ha sett kvällens Andra Chans från Kiruna vet jag nu dessa saker med ganska stor säkerhet:

1. Ingen av låtarna blev bättre andra och tredje gången man hörde dem.
2. John Farnham kommer att ha synpunkter på Tony Nilssons och Mirja Breitholtz låtsmideri.
3. Carola och den där killens bidrag var bland de fyra sämsta bidragen.
4. Tidningarna kommer att kalla Carolas förlust för någon sorts "chock" på morgondagens löp.
5. Kristian Luuk är faktiskt inte särskilt rolig.
6. När jag vaknar imorgon kommer jag fortfarande inte komma ihåg någon av refrängerna.
7. Aftonbladet och/eller Expressen kommer att slå knut på sig själv(a) i sökandet efter en "kupp".
8. Sångaren i The Poodles ser ut som en tant.
9. "Kompmusikerna" kan inte spela sitt instrument ens under vapenhot.
10. Charlotte Perelli har en promenadseger framför sig.

Jag har haft fel förut, och kommer garanterat att ha det igen. Rent spontant känns det dock som att ovanstående tio punkter är absoluta, oomkullrunkeliga sanningar.

Finalen kommer jag att missa, men jag vet ju vad utgången blir, så what the crisp?

Puzziz och kjamiz,

M

Kommentarer
Postat av: Fröken Wallenberg

Vad tyckte du om Sussie Tappers underbart fina ballad "Det finns mirakel" (som hon dessutom skrivit själv.

Kom inte och säg att där fattades äkta känsla, både vad gäller text och melodi ...

Postat av: Omalm

Eeeh... låt mig säga så här: Tappers ballad är en av de få som jag kanske, efter viss betänketid, skulle kunna nynna strofer ur.

Och det är ett gott betyg, sett utifrån startfältet!

2008-03-10 @ 12:33:25
URL: http://omalm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback