Ajöss!

Jag har tappat intresset lite grann. För denna bloggen, alltså. Därför lägger jag ner den. Jag har tajmat det så att det sammanfaller lite grann med att Mattias Alkberg lägger ner sitt band också. Det är alltid kul när en massa saker lägger ner samtidigt. Ballast vore om typ Skanska och Cullbergbaletten också lade ner. Det hade liksom indikerat på något sorts kosmiskt kaos. I mitt huvud, iallafall.

Men för att citera tidigare nämnda Alkberg, som i sin tur citerade Douglas Adams: det är inte Ajöss och tack för fisken i och med nedläggningen. Jag kickar nämligen igång en annan sajt just idag. Där kommer jag att nästan enbart skriva om musik, och jag kommer att vara teoretisk, djuplodande och långrandig utav bara fan.

Saken är nämligen den att jag tröttnade på att titta på min egen blogg och se korta inlägg om vad någon pantad ledarskribent har sagt, eller någon grinig gliring mot något löjligt enfrågeparti, eller en lista över vad jag har ätit till frukost. You get the picture.

Följdaktligen, utan mer väsen än så, uppdatera era bokmärken, ty ni hittar i fortsättningen mitt svamlande på denna adress:

MATS.OMALM.COM


Jag kommer inte att uppdatera eller fylla på något på denna blogg. Däremot lämnar jag kvar allt gammalt trams, utifall någon (läs: jag) vill referera till något jag tidigare skrivit. Här ska int' raderas nå't alls. Det vore en kulturell missgärning att t.ex. ta bort de fantastiska ordväxlingarna mellan undertecknad och diverse folk och fä i frågor om fildelning, Maria Abrahamsson och dylikt.

Däremot blir det förmodligen ytterst lite politik och få personpåhopp på den nya sidan. Trist, jamenvisst, men det suger för mycket energi att upprättahålla sådant systematiskt förtal.

Men okej, nog om det. Vi syns!

M

 


Kommentarer
Postat av: Morsan

Tråkigt, jag som kunnat avläsa hälsoläget via dina bloggar. När du varit på hugget har jag vetat att du mår ganska bra.Nu blir du tvungen att stå ut med mina telefonsamtal.

2008-05-19 @ 08:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback